Oscar Wilde, en konvertit

”The Catholic Church is for saints and sinners alone. For respectable people there is the Church of England (eller Svenska kyrkan, min anm.).” (Oscar Wilde, konverterade i slutet av sitt liv till den Heliga Kyrkan)

Om hilaron

Katolik, gift, matematikstudent, jobbar på äldreboende. Älskar Gud, Maria, min fru, min familj, mina vänner, mina fiender. Allt vilar i Guds händer!
Det här inlägget postades i Otrampad mark. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Oscar Wilde, en konvertit

  1. Jacob Astudillo skriver:

    Jag trodde det var Chesterton som sade det.

  2. hilaron skriver:

    Det kanske det var… Jag hittade citatet på den, sorgligt nog nedlagda, Athanasius Contra Mundum.

  3. pontus skriver:

    Det ar Wilde och fortfarande lika aktuellt!

  4. LgS skriver:

    Jag har för mig att Wilde sa det i sin ungdom som ett argument för att INTE bi katolik.

  5. hilaron skriver:

    Intressant. Jag tar det som ett argument för att bli och förbli katolik.🙂

Kommentera

