Rectificare Errata

Ibland är saker lite för bra för att vara sanna. Som i detta inlägg där dagens aprilskämt var att påven skulle utge en ny encyklika för att rätta till alla fel i Kyrkan av idag. Den som läser den förmenta encyklikan ser att det är den sanna, katolska tron som utläggs på ett otvetydigt sätt och tänk om vi kunde få vigningen av Ryssland till Jungfru Marias Obefläckade Hjärta 8/12 i år! Tänk om alla biskopar skulle vara ålagda att tillhandahålla den gregorianska riten på åtminstone sju ställen i sitt stift och att omedelbart utbilda präster för denna uppgift om det saknades! Jag kan knappt beskriva den glädje jag kände när jag läste detta, bara för att inse vilken dag det var.

Allt gott och håll tillgodo!

Om hilaron

Katolik, gift, matematikstudent, jobbar på äldreboende. Älskar Gud, Maria, min fru, min familj, mina vänner, mina fiender. Allt vilar i Guds händer!
Det här inlägget postades i Otrampad mark. Bokmärk permalänken.

Kommentera

