Om glädjen

Jag har varit glad ganska länge nu. Men de senaste dagarna, den senaste månaden, har det varit något nytt. Det har accelererat. Insikten om att jag inte behövde finnas till, att jag inte behövde gå på den här gatan just idag, att jag inte behövde se solen smeka träden och att jag inte behövde ha lyssnat på Coldplay på min morgonpromenad. Det är Någon som knackar och ber att få visa mig den härlighet som Han har berett åt mig. Där kan jag vila, där kan jag leva.

Om hilaron

Katolik, gift, matematikstudent, jobbar på äldreboende. Älskar Gud, Maria, min fru, min familj, mina vänner, mina fiender. Allt vilar i Guds händer!
Det här inlägget postades i Otrampad mark. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om glädjen

  1. Pontus skriver:

    Jag tror det behövs fler bloggar som talar om andlighet på ett vardagsplan, som inte handlar om diskussioner utan om att utbyta erfarenheter. Vi behöver ”smeka” Gud mer med orden, diskutera Honom mindre. Vilka ”vi” nu är…

    Livet ska vara som en skogspromenad, var det inte så du och jag brukade säga?

Kommentera

